מה חשוב לדעת על קריפטו ב-2023?

לאחר שנה וחצי של אי יציבות, שוק הקריפטו מתחיל להתאושש. אמנם לא כל המטבעות מראים סימניים חיוביים, אבל ביטקוין בפרט בהחלט עשוי להיות לקראת עלייה משמעותית במחצית השנייה של 2023.

מה גורם להתאוששות של ביטקוין ומטבעות קריפטו אחרים? כיצד הרגולציה ממשיכה להשפיע על השוק? הכנו לכם סקירה קצרה של המצב, לקראת הרבעון האחרון של השנה.

חברות פיננסיות תורמות לעליית מחירי הביטקוין

גל של פשיטות רגל הקשורות לקריפטו החל מאמצע השנה שעברה, והגיע לשיא עם קריסת FTX בנובמבר, מה שגרם למשקיעים רבים לאבד אמון בשווקי הקריפטו. עם זאת, מחירי הביטקוין קיבלו לאחרונה דחיפה מחודשת כאשר מספר חברות, כולל Blackrock (BLK), Fidelity Investments, Invesco (IVZ) ו-Wisdomtree (WT) הכפילו את הבקשות שלהן לקרנות נקודתיות הנסחרות בביטקוי (ETF).

"החורף" של ביטקוין נגמר?

Adamant Research הייתה אחת החברות הראשונות שפרסמו דו"ח על ביטקוין, עוד בנובמבר 2012. מאז, התפרסמו דו"חות נוספים ב-2012, 2015 ו-2019, לאחרונה שוב באפריל 2023. על פי הדו"ח, ביטקוין צפוי להגיע לשיא חדש של כל הזמנים, ולערך של למעה מ-120,000.

אמנם הדו"ח דן גם בסיכונים פוטנציאליים, כמו ריסונים רגולטוריים ומכירות של מחזיקים גדולים, אך הוא גם מצביע על המשך רמות גבוהות של אינפלציה בעולם ועל שווקי אג"ח בעייתיים, כשני הגורמים שיתרמו לריצה של ביטקוין.

באותו חודש התפרסמה גם תחזית של Standard Chartered Bank, לפיה חורף הקריפטו הממושך הגיע לסיומו, והביטקוין עשוי לעלות ל-100,000 דולר עד סוף 2024, על פי הבנק ישנם מספר גורמים, כולל משבר כושר הפירעון במגזר הבנקאי, ששיקמו את המוניטין של ביטקוי.

בנוסף לכל זה, אירוע החצייה הקרוב של ביטקוין ב-2024, כאשר התגמול לכורים יופחת בחצי, צפוי לחזק עוד יותר את ערכו של המטבע.

השפעות של התפתחויות רגולטוריות

במהלך החודשים האחרונים, הרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) פצחה בחקירה נגד מספר חברות מטבעות קריפטוגרפיים כמו Binance , Coinbase (COIN) ו-Kraken . אחת הטענות המרכזיות של הרגולטור, היא שנכסי קריפטו שאינם ביטקוין הם למעשה ניירות ערך, ולכן נקט צעדים נגד פלטפורמות קריפטו בנוגע למכירת ניירות ערך לא רשומים.

אם אכן יוגדרו עסקאות כאלה כמכירות של ניירות ערך לא רשומים, עשויות להיות בעל השלכות רחבות מאוד על שווקי הקריפטו.

כיצד משפיע המיתון בארה"ב על שוק הקריפטו?

מיתון בארה"ב עלול להשפיע על מחירי נכסי קריפטו ועל הביקוש לנכסים בסיכון גבוה, אך הוא יכול גם להיות להועיל לשוק – במצב בו המיתון נגרם ממדיניות ממשלתית לקויה, בעוד הקריפטו נתפס כמפלט דיגיטלי, בטוח ומבוזר – כל על פי דו"ח של S&P Global ממאי האחרון.

מה צפוי לקרות בעתיד של ביטקוין ונכסי קריפטו אחרים? אף פעם אי אפשר לדעת בוודאות, אך על פי מומחים רבים עושה רושם שהם שבים למרכז הבמה.